تبلیغات افلاین

استراتژی تبلیغات چیست؛ استراتژی مهم تبلیغاتی در شرکت های کوچک

اشتراک‌گذاری تا به حال اندیشیده‌اید که چرا در دنیای انبوه تبلیغات، برخی موفق می‌شوند و برخی با شکست مواجه می‌شوند؟ چرا تبلیغات بعضی از کسب و کارها بیشتر از بعضی دیگر دیده می‌شود؟ پاسخ این سوالات در مفهومی به نام استراتژی تبلیغات نهفته است. حال اینکه استراتژی تبلیغات دقیقا چیست و به چه کار می‌آید، موضوعی است که در این مقاله بررسی شده است. همچنین شما می‌توانید در اینجا با ۶ استراتژی تبلیغات آشنا شوید. راهنمای مطالعه استراتژی تبلیغات برنامه‌ای است که برای قانع کردن مشتری به خرید کالا یا خدمات به کار می‌رود. عناصر اصلی این برنامه موارد زیر هستند: خود محصول و مزایای آن مشتریان و خصوصیات‌ آن‌ها مسیرهای جایگزین برای آگاه کردن مشتریان از محصول بهینه‌سازی انتخاب مشتریان با توجه به بودجه‌‌ تمامی اینها بدین معنی است که هدف باید روشن باشد، محیط باید به خوبی شناخته شود، ابزار لازم باید به‌طور مناسب دسته‌بندی شوند و تصمیمات باید بر مبنای منابع در دسترس اتخاذ شوند. ارزیابی مؤثر محصول، تعریف از بازار، تحلیل رسانه و بودجه‌ی مناسب، همگی دست به دست هم می‌دهند تا بهترین برنامه‌ی ممکن را داشته باشیم. البته این برنامه هیچ‌وقت خالی از عیب نخواهد بود چون منابع همیشه محدود هستند. توسعه‌ی استراتژی بیانه‌ی جایگاه استراتژی‌های رسمی تبلیغات، بر مبنای «بیانیه‌ی جایگاه» هستند. بیانیه‌ی جایگاه، واژه‌ای تخصصی در حوزه‌ی بازاریابی و تبلیغات است و به این معناست که محصول شرکت در کجا قرار دارد، چه تفاوتی با کالا و خدمات رقیبان دارد و چگونه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. مفهومی را که در بیانیه‌ی جایگاه نهفته است، مفهوم محصول می‌نامیم. مفهوم محصول، ارزش‌هایی که کالا یا خدمات ارائه می‌دهد و چارچوبی که در آن، جا می‌گیرد را معرفی می‌کند. بنابراین مفهوم محصول برای چاقوی شکار، با دمپایی روفرشیِ ابریشمیِ صورتی که در تاریکی برق می‌زند، خیلی فرق می‌کند! مفهوم محصول، انتخاب متن، تصویر و پیامی را که باید در تبلیغات از آنها استفاده شود، مشخص می‌کند. تعریفی از مشتریِ هدف و دلیل انتخاب و خرید کالا نیز باید به طور نهفته در بیانیه‌ی جایگاه وجود داشته باشد. مشتری هدف مشتری هدف، ترکیبی گیج‌کننده از افراد زیادی است. در مرحله‌ی اول شامل فردی است که در نهایت محصول ما را می‌خرد. بعد از آن، شامل افرادی می‌شود که در شرایط خاصی، تصمیم می‌گیرند که چه محصولی باید خریداری شود (اما خودشان آن را نمی‌خرند). و در آخر، شامل کسانی است که بر خرید محصول تأثیر می‌گذارند (بچه‌ها، همسر و دوستان). در حقیقت، صاحبان مشاغل کوچک که به مشتریان‌ خود نزدیک هستند، احتمالا می‌‌دانند دقیقا چطور آژانس تبلیغاتی را در مورد مشتری هدف راهنمایی کنند. رسانه‌ی ارتباطی بعد از اینکه محصول، محیط مربوط به آن و مشتریِ هدف مشخص شدند، مسیرهایی که می‌توان به مشتری دسترسی داشت (یعنی رسانه‌های ارتباطی) باید ارزیابی شوند. ۵ کانال اصلی در اختیار صاحبان مشاغل قرار دارند: چاپی: روزنامه‌‌ها (روزانه یا هفتگی) یا مجلات شنیداری: رادیو‌ی FM و AM ویدئویی: ویدئوهای تبلیغاتی، فروش تلویزیونی شبکه‌ی جهانی اینترنت ایمیل مستقیم تبلیغات محیطی: بیلبورد، تبلیغات بر روی وسایل حمل و نقل عمومی (تاکسی و اتوبوس) هر کدام از این کانال‌ها مزایا و معایب و الگوهای قیمت مخصوص به خود را دارند. بنابراین مرحله‌ای مهم در استراتژی تبلیغات، توجه به این نکته بسیار مهم است: چطور با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داریم بهترین ابزار را انتخاب کنیم تا مناسب‌ترین پیام را به بیشترین تعداد مشتریان برسانیم.   اجرا کمپین تبلیغات با استراتژی تفاوت دارد. کمپین مجموعه‌ای از برنامه‌های مستقل و هماهنگ است؛ اما استراتژی نحوه‌ی اجرا را مشخص می‌کند. حضور تبلیغات در همه جا و به صورت مداوم در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد. تمامی جنبه‌های کمپین از جمله متن، تصاویر و موسیقی باید بازتابی از استراتژی تبلیغاتی باشند. این مخصوصا زمانی که از چند کانال مختلف، مثل تلویزیون، انتشارات، ایمیل و غیره استفاده می‌کنید مفید است. برای رسیدن به بیشترین انسجام لازم، خیلی از مبلغان حرفه‌ای از مفاهیمی استفاده می‌کنند که به صورت تصویر، شعار‌ تبلیغاتی و یا ترکیبی از چند روش است. با این‌حال، صاحبان مشاغل کوچک باید به کمپین تبلیغاتی خود با دیدی واقع‌گرایانه نگاه کنند. البته، معمولا آنها دنبال راه‌حل‌های مؤثر و کم‌هزینه می‌گردند، اما در حالت عادی بعید است که بشود به طور همزمان از کانال تبلیغاتی‌ای استفاده کرد که هم مؤثر و هم ارزان باشد. به همین دلیل است که مشخص کردن بودجه‌ای مناسب برای تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است. نمی‌شود پولی را که از قسمت‌های دیگر اضافه آمده برای تبلیغات هزینه کرد. با تخصیص دادن پول کافی و استفاده از مناسب‌ترین کانال، می‌توانید به نتیجه‌ای که انتظار دارید برسید؛ یا حداقل وضعیت حاضر را بهبود ببخشید. از آنجا که هزینه‌ی ثابتی در ماه به این کار اختصاص می‌دهید، بهتر است بازدهی تبلیغات خود را ارزیابی کنید. در اینجا تعدادی از بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای بهبود فعالیت‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید: ۱. مخاطبِ هدف خود را شناسایی کنید متاسفانه باید بگویم کالا یا خدماتی که شرکت شما ارائه می‌دهد، مناسب همه‌ی آدم‌های دنیا نیست. خیلی از کسب‌و‌کارهای کوچک، کمپین‌های تبلیغاتی هدفمندی ندارند؛ در حالی که مشخص کردن مخاطب هدف یکی از مزایای اولیه‌ی تبلیغات آنلاین است. در حقیقت، باید بر مبنای داده‌هایی که جمع می‌کنید، بتوانید مخاطب هدف را به‌خوبی شناسایی کنید. با داشتن این اطلاعات و چیزهایی که از مشتریان فعلی خود می‌دانید، می‌توانید با تبلیغات‌ خوب، افرادی را که خصوصیات مشابهی با آنها دارند نیز مخاطب قرار دهید و بدین‌ شکل مشتریان بیشتری جمع کنید. مهم نیست تبلیغات‌ شما آنلاین باشد یا نه؛ فقط باید اطمینان داشته باشید که متن و تصاویر تبلیغاتی، بازتابی از مشتریانی باشند که می‌خواهید با آنها کار کنید. این کلیدِ هدف‌گیریِ درست است. ۲. تبلیغات خود را ارزیابی و پیگیری کنید خیلی از کسب‌و‌کارهای کوچک، اصلا نمی‌دانند آیا تبلیغاتشان نتیجه دارد یا نه. پلتفورم‌های تبلیغات آنلاین مانند Google AdWords و فیسبوک، اطلاعات زیادی درباره‌ی تبلیغات شما در اختیارتان قرار می‌دهند و این به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا تبلیغاتتان اثری دارد یا نه. ولی این بدین معنی نیست که لازم نیست به شخصه تبلیغ‌ خود را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید، اما بدین معنی است که می‌توانید برای قدم‌های بعدی خود تصمیمات سریع‌تری اتخاذ کنید. اگر تبلیغات‌ شما آنلاین نیست،

مطالعه بیشتر...
تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی
admin

همه آنچه باید درباره تبلیغات محیطی بدانید

  برای داشتن یک تبلیغات موثرمحیطی باید اطلاعات کاملی از مزایا و معایب تبلیغات محیطی بدانید. آژانس روابط عمومی و تبلیغات کیمیای کهن به عنوان یکی از مجریان تبلیغات محیطی در کشور و استان اصفهان آمادگی دارد، صفر تا صد یک تبلیغ اثربخش محیطی را برای برندها وشرکت ها طراحی و اجرا کند. استفاده از تبلیغات محیطی یکی از راهکارهای برندها و شرکت ها برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، آگاه سازی از برندها و … به شمار می آید. برای داشتن یک تبلیغ موثر در حوزه تبلیغات محیطی باید به موارد متعددی همچون طراحی مناسب و زمان مناسب برای اکران توجه کرد. کارشناسان ما در آژانس روابط عمومی و تبلیغات کیمیای کهن آماده ارائه مشاوره های تخصصی در این زمینه می باشند. بیلبورد چیست؟ بیلبورد بی شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای  رسانه های محیطی به شمار می رود که از گذشته تا کنون  مورد توجه بازرگانان، کارخانجات، بانک ها و موسسات خدماتی بوده است.طی مصوبه فرهنگستان زبان فارسی،  برگردان فارسی بیلبورد عبارتست از “آگهی نما” که  در ایران با همان نام بیلبورد در میان اهل فن و مردم مورد استفاده و رایج می باشد. مزیت های تبلیغات محیطی بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از ابزارهای تبلیغاتی موثر و پرطرفدار در میان انواع تبلیغات محسوب می شود. قیمت این نوع تبلیغات در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی می‌تواند یکی از گزینه های موثر برای تبلیغات برندها و کمپین های تبلیغاتی آنها باشد. از مزیت های تبلیغات محیطی می توان به ماندگاری و اثر گذاری طولانی در ذهن مخاطب،  معرفی برند و افزایش فروش و افزایش آگاهی مردم در رابطه با برند و کالای جدید اشاره کرد. ​معایب بیلبورد تبلیغاتی  بالا بودن قیمت این بیلبورد تبلیغاتی یکی از معایب آن محسوب می شود و هر شرکتی قادر به اجاره بیلبورد تبلیغاتی نمی باشد. محدودیت در اجرای طرح های تبلیغاتی یکی دیگر از معایب آن محسوب می شود. اگر طرح تبلیغاتی به درستی اجرا نشود  و نتواند مفهوم کلی تبلیغ را به مخاطب برساند می تواند به یک ضد تبلیغ تبدیل شود به همین جهت استفاده از مشاوره های تخصصی در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. معرفی 4 نوع بیلبوردتبلیغاتی بیلبورد: بیلبوردها یکی از انواع بیلبوردهای تبلیغاتی هستند که بیشترین میزان دید را در محیط شهری دارند، ابعاد آن از ۹ ،۱۰، ۱۲، ۱۵ مترشروع می‌شود و تا ابعاد ۱۲۰و حتی ۱۶۰ متر نیز ممکن است ساخته و استفاده شوند.  عرشه پل: گاهی تبلیغات روی پل‌های عابر پیاده یا پل‌های ماشین رو از طرفی که ماشین‌ها عبور می‌کنند (مثلا اگر ماشین از سمت راست می‌آید همان سمت راست و جلوی دید آن) روی سطح مقابل پل که به آن عرشه پل گفته می‌شود نصب می‌شوند. به دلیل دید زیاد توسط سرنشینان خوردرو از این نوع تبلیغات بسیار استفاده می‌شود. استرا بورد: استرابوردها نسل جدیدی از بیلبوردها هستند که بر پایه سازه‌های بادبانی ساخته می‌شوند. این نوع از انواع بیلبوردهای تبلیغاتی فک متحرک دارند . استند تبلیغاتی: رایج‌ترین تابلوهای تبلیغاتی در ابعاد کوچک که ممکن است درسطح شهر ببینید همین استندهای تبلیغاتی هستند. تبلیغات اغلب روی بنر چاپ و روی بیلبورد نصب می‌شوند. این نوع از انواع بیلبوردهای تبلیغاتی معمولا در چهار راه‌ها نصب می‌شوند و اندازه معمول آن‌ها یک متردر دو متر است.  تلویزیون شهری: جدیدترین، پرکاربردترین و پیشرفته‌ترین رسانه تبلیغات محیطی که امروزه به کار گرفته می‌شود تلوزیون شهری است که هم در فضای باز و هم در فضای داخلی به ارتباط و تعامل بین برند و مخاطب کمک زیادی می‌کند. تلوزیون شهری به برند کمک می‌کند تا انواع کمپین تبلیغاتی را بصورت کاملا موثر و هدفمند برای مخاطبان یک منطقه جغرافیایی خاص اجرا کند. سطح و کیفیت بالای اجرای تبلیغات در تلوزیون شهری باعث شده است تا تعداد بسیار زیادی از برندها از این رسانه برای ارتباط بیشتر با مخاطب استفاده کنند و از مزایای بسیار زیاد آن بهره مند شوند. لایت باکس: این نوع از انواع بیلبورد تبلیغاتی، تابلوهایی با اندازه نسبتا کوچک هستند که جنس داخلی آن‌ها از فلکس ساخته شده و پشت آن‌ها نور تعبیه شده است. تابلوهای تبلیغاتی که در ایستگاه‌های بی آر تی می‌بینید معمولا از نوع لایت باکس هستند.  آژانس روابط عمومی و تبلیغات کیمیای کهن به عنوان یکی از مجریان تبلیغات محیطی در کشور و استان اصفهان آمادگی دارد، صفر تا صد یک تبلیغ اثربخش محیطی را برای برندها وشرکت ها طراحی و اجرا کند.  

مطالعه بیشتر...