طراحی لوگو باید به صورت حرفه ای انجام شود،چراکه این لوگو هویت برند شما را به نمایش می گذارد.
در این مقاله می خواهیم در خصوص اهمیت طراحی لوگو و مزایای آن صحبت کنیم. با آژانس روابط عمومی و تبلیغات کیمیای کهن همراه باشید.
لوگو چیست؟
لوگو یک نشانهی گرافیکی است که میتواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از اینها طراحی شود.
و به افراد مختلف یک علامت و نماد بصری را برای نمایش کسب و کار شما نشان می دهد. برخی لوگوها قدرتمند هستند و در ذهن افراد جای می گیرند به طور مثال لوگوی طلایی مک دونالد همیشه در ذهن می ماند و لازم نیست حتما متن مک دونالد را ببینید تا تشخیص دهید این لوگوی مک دونالد است.
داشتن یک لوگو خوب برای یک محصول و کسب و کار اولین گام در حرفه ای شدن و قدم برداشتن در مسیر درست و اصولی بازاریابی است.
هدف لوگو چیست؟
هدف اصلی لوگو هویت است و هویت چیزیست که واقعا اهمیت دارد. گرایشات در حال ظهور هستند، ابزارها و تکنیک های طراحی در حال تکامل هستند، یک لوگو ممکن است در طول زمان تغییرات زیادی داشته باشد اما برای ابدیت و دائمی بودن یک لوگو مهمترین هدف همیشه هویت فرد، محصول، کسب و کار یا خدمتی است که برای آن لوگو طراحی می کنید.
انواع لوگو
طراحی لوگو را میتوان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی تقسیم نمود:
استفاده از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مثل شرکت اپل
استفاده از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونتهای مرسوم مثل: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد
ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی): مثل پیتزاهات
اهمیت لوگوچیست؟
لوگوها چهره کسب و کار، محصول یا خدمات شما هستند – وقتی که شما سعی دارید که یک کسب و کار را به یاد بیاورید غالبا اولین چیزی که به یاد می آورید لوگو است. وقتی که شما یک لوگو را مشاهده می کنید بلافاصله آن را به خاطرات، تجربیات و نام برند ربط می دهید.
۱–توجه مخاطبین رو جلب میکنه.
۲–اولین برداشتی است که روی مخاطب تاثیر میزاره.
۳–لوگو هویت برند شماست.
۴–اثبات حرفه ای بودن شماست.
۵–وفاداری به برند رو تقویت میکنه.
۶–شما رو از رقابت جدا میکنه.
۷–انتظار های مخاطب رو برآورده میکنه.
۸–در تجارت شما اعتماد ایجاد میکنه
۹–ارتباط عاطفی خوب ایجاد میکنه.
لوگو مهم است زیرا:
- هویت و فلسفه برند خود را نشان می دهد.
- ۲-مشتریان جدید را به شما معرفی می کند.
- ۳- در رقابت ها کسب و کار شما را قابل تشخیص می کند.
- ۴- وفاداری برند را تسهیل می کند.
- ۵- قابل دسترس برای همه ی افراد در بسیاری از مکان ها