ارتباط مستقیم

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ

در این مقاله می خواهیم در خصوص ویدئو مارکتینگ و مزایای آن صحبت کنیم. ویدئو مارکتینگ چیست و برای چه کسب و کارهایی مفید است و چرا باید از ویدئو مارکتینگ برای معرفی خدمات و محصولات خودمان استفاده کنیم!؟ با آژانس روابط عمومی و تبلیغات کیمیای کهن   در Video Marketing همراه باشید.

ویدئو در تولید محتوا

یکی از جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی، ویدئو مارکتینگ است که در آن کلیپ های ویدئویی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. بطوری که میزان تاثیر ویدئو مارکتینگ بر سئوی سایت چندین برابر محتواهای متنی و نوشتاری است. به کمک ویدئو مارکتینگ می توان محصولات و خدمات را به صورت تصویری به مشتریان معرفی کرد. ویدیو مارکتینگ می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای تقویت کردن استراتژی تبلیغات شما باشد

انواع ویدئو مارکتینگ

1-ویدئوهای آموزشی

زمانی که شرکت یک محصول جدید را وارد بازار می کند، استفاده و کار با محصول جدید برای مصرف کننده مشکل می شود. بنابراین شرکت تصمیم می گیرد با تهیه یه ویدئوی آموزشی کوتاه، نحوه کار با محصول را برای مشتریان خود شرح دهد. در ویدئوهای آموزشی یک نفر محصول جدید را مرحله به مرحله استفاده و نحوه کار با آن را آموزش می دهد.

2-ویدئوهای تبلیغاتی

در صورتی که مدیران شرکت قصد معرفی محصولات فعلی و گذشته شرکت را داشته باشند و یا بخواهند در رابطه با خدمات شرکت خود با مشتریان و مصرف کنندگان صحبت کنند، ویدئوهای تبلیغاتی تهیه می کنند. در این نوع ویدئوها، جملاتی که استفاده می شود، به صورت توصیفی هستند.

3-ویدئوهای علمی

در ویدئوهای علمی هدف اصلی شرح یک مقاله یا مطلب به صورت گفتاری است. به طوری که تحقیق و پژوهش در رابطه با یک محصول در قالب یک فیلم کوتاه تهیه و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

4-ویدئوهای سخنرانی

زمانی که مدیران شرکت قصد ارتباط با مشتریان خود را داشته باشند، سعی می کنند صحبت های خود را به صورت یک فیلم ویدئویی تهیه و در وب سایت بارگذاری کنند. ویدئوهای سخنرانی می تواند جنبه تبلیغاتی، علمی و یا معرفی محصولات را داشته باشند.

علت اهمیت ویدئو مارکتینگ

خواندن مطالب و محتوا گاهی طولانی و خارج از حوصله کاربران است. به همین دلیل تهیه یک فیلم کوتاه می تواند در تشریح مطالب کمک کند. از سوی دیگر ویدئو مارکتینگ حجم بیشتری را در سایت اشغال می کند که برای موتورهای اهمیت بیشتری دارند.

مزایای ویدئو مارکتینگ

  1. شرح و توصیفات به طور مختصر و بدون ابهام
  2. جلب نظر کاربران و در نتیجه افزایش تعداد بازدیدکننده های وب سایت
  3. کاهش احتمال کپی برداری محتوا توسط سایر وب سایت ها
  4. انتشار ویدئو در شبکه های مجازی و در نتیجه تبلیغات بدون پرداخت هزینه بازاریابی
  5. آشنایی کامل مشتریان با محصولات و خدمات شرکت
  6. تاثیرگذاری بیشتر ویدئوها بر کاربران و افزایش اعتبار شرکت به شرط حرفه ای بودن
  7. ویدیو باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش می‌شود
  8. ویدیو، بازگشت سرمایه عالی دارد
  9. با ویدیو اعتماد می‌سازید
  10. گوگل عاشق ویدیو است
  11. کاربران موبایل به دنبال ویدیو
  12. حتی تنبل‌ترین‌ها هم با ویدیو درگیر می‌شوند
  13. ویدیو، مردم را تشویق می‌کند تا آن را منتشر کنند
  14. تبلیغات ویدیویی به‌صورت عجیبی تأثیرگذار هستند
  15. اکثر مصرف کنندگان، ویدیو دیدن را به جای خواندن ترجیح می‌دهند