ارتباط مستقیم

تولید محتوا چگونه به موفقیت کسب وکارها کمک می کند؟

در این مقاله می خواهیم در خصوص تولید محتوا، بازاریابی محتوایی  و اینکه تولید محتوای استاندارد، مستمر و هدفمند چگونه می تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند، صحبت کنیم. با آژانس روابط عمومی و تبلیغات کیمیای کهن همراه باشید.

بعد از راه اندازی وبسایت، شبکه های اجتماعی و یا کمپین های بازاریابی خود، شما نیاز به محتوای جذاب را به خوبی حس خواهید کرد. از محتوا های متنی گرفته تا عکس و فیلم، شما باید بتوانید در میان انبوهی از تبلیغات توجه مخاطبانتان را با ایجاد محتوای درست به خود جلب کنید. تولید محتوای متنی، موشن گرافیک، اینوگرافیک، پادکست، تیزرهای ویدئویی، عکاسی و… برای رشد کسب و کارتان حیاتی است.

انواع محتوا

محتوای متنی که شامل متن ها، کامنت ها و مقاله ها می باشد

محتوای تصویری ویدیویی که شامل انواع فیلم ها و کلیپ ها می باشد

محتوای صوتی که شامل انواع موزیک ها، پادکست ها و مصاحبه ها می باشد

محتوای تصویری عکس که شامل انواع عکس ها و پوستر ها می باشد

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا (Content Marketing) یکی از مسائل بسیار مهم بخش بازاریابی را شامل می‌شود که شامل تولید محتوا، نگارش متن، ضبط صدا و تدوین ویدیو می‌شود. بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که با استفاده از محتوا به جذب مشتری بیشتر می‌پردازید و با استفاده از آن می‌توانید سود کسب‌وکار خود را افزایش دهید. تاریخچه تولید محتوا بسیار طولانی است و به سال‌های بسیار طولانی در گذشته برمی‌گردد. در روش تولید محتوا شرکت‌ها، کسب‌وکارها، سایت‌های کوچک‌ و بزرگ و… تاثیر زیادی دارد؛ از طرفی بسیاری از کاربران سایت برای بازدید از محتوای سایت شما از سایت بازدید می‌کنند و موتور جستجو نیز از طریق محتوا اقدام به رتبه‌بندی سایت‌ها می‌کنند.

وقتی محتوای جذاب و قدرتمند تولید می‌کنید باعث می‌شوید که مخاطبان نسبت به محصولات یا خدمات شما هیجان‌زده شوند. محتوا اعتماد می‌سازد. در مسیر بازاریابی محتوا به مرور زمان با مشتری یک رابطه‌ی مستمر پیدا می‌کنید و این کار باعث می‌شود تا به شما اعتماد کند. به طور مثال: وقتی شما در یک پست وبلاگ جواب سوالات یک کاربر می‌دهید و از طریق محتوا مشکلش را حل می‌کنید، در ذهن مخاطب به یک متخصص قابل اعتماد تبدیل می‌شوید. در نتیجه به محصولات یا خدمات شما هم اعتماد  می‌کند.

تولید محتوا

نکات و روش های بازاریابی محتوا

استفاده از هرگونه مفاهیم در حوزه وب نیازمند رعایت برخی قوانین و اصول است که در بازاریابی محتوایی نیز این موراد باید رعایت شود؛ در این بخش به برخی از اصول خواهیم پرداخت که باید آنها را در اصول بازاریابی خود رعایت کنید:

تولید محتوای اختصاصی و منحصر به فرد

تولید محتوایی که تاکنون در سایت‌های فارسی‌زبان (یا هم‌زبان) منتشر نشده باشد

بروزرسانی محتوای قدیمی سایت و بهبود آن

تولید منظم محتوا از نظر بازه زمانی

سعی در تولید محتوای طولانی و البته کاربری

استفاده از انواع روش‌های بازاریابی جهت افزایش، بهبود و پیشرفت در روند تولید محتوا و افزایش فروش محصولات سایت